Aftonklänning

Dags att börja ta ikapp allt jag gjort i skolan och visa er här!

Det här är en uppgift vi fick ganska tidigt under utbildningen på Nordisk. Uppgiften var att studera ett tilldelat varumärkes design och formspråk. Vi skulle spegla det som känns typiskt hos märket samtidigt som vi skulle låta vår egen stil speglas i designen av en aftonklänning.

Jag blev tilldelad märket Kenzo. Kenzo för mig är bohem-romantiskt i grunden med utsvävningar åt olika håll i de olika kollektionerna. Nåt som är väldigt typiskt hos Kenzo är mönstermix och kontraster. Detta ville jag ta vara på i min design och lät klänningen bestå av ett livstycke i svart skinn med romantiska volanger i kjolen. Rosor är något som Kenzo använder flitigt i sina mönster, så jag valde att plocka upp dem som maxade detaljer på livet.

skiss på klänningen

klänningen framifrån


klänningen bakifrån


Kommentarer
Postat av: ia

Häftig!

2010-08-28 @ 00:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback